Psaní knih a copywriting jsou dvě hodně odlišné činnosti. Hodně lidí si myslí, že psaní probíhá stejně bez ohledu na to, co tvoříte. A stejně tak mají pocit, že vše je věcí múzy a pokud nepřijde, tak nemůžete vytvořit žádný obsah. Velký omyl. Možná jeden z největších. Na vytvoření PR článku totiž literární střevo vůbec nepotřebujete. Spíš byste na něj měli rychle zapomenout.
Steven King a mnoho dalších světových autorů říká, že si jednoduše musíte sednout a začít. Nečekat na múzu, příliv kreativity nebo zázračnou inspiraci seslanou z nebes. Inspirace k nám přichází každý den všude, kde se nacházíme. A v případě obsahového marketingu rozhodně o košaté vyjádření nejde. Jde o to, jak daný produkt nebo službu nejlépe nabídnout a prodat.
Nejde jen o obsah
Kvalitní text potřebuje krásný obal. Proto je webdesign v tomto případě klíčový. Jde o styl písma, velikost i fotografie, které budou článek doplňovat. Kromě toho potřebujete znát alespoň základy UX (User Experience). Zapomínat byste neměli ani na to, že text musí fungovat dobře nejen na webu samotném, ale měl by jít snadno vyhledat a být vhodný i pro sociální sítě.
Buďte flexibilní
Obsahový marketing i copywriting se neustále mění. Reklama je často se měnící oblast, ve které se musíte permanentně vyvíjet, vzdělávat a přizpůsobovat se. Copy není jen obyčejné psaní a nemělo by se k němu tak přistupovat. Ve vzdělávání je klíč k úspěchu. Proto je ideální se svěřit do rukou profesionálů, kteří se na to specializují a mají rozvíjení vlastních schopností v popisu práce.
Tvorba marketingového obsahu je těžší, než si myslíte. Hodně klientů si myslí, že je to snadné a zvládnou to sami. A většina z nich se mýlí. Ať už jde o kreativitu, gramatiku nebo stylistiku, specialisté to umí lépe. A věřte tomu, že když se to udělá pořádně, tak díky spojení pár slov a vět získáte mnoho nových zákazníků, kteří do vás budou rádi investovat.