Počínaje dubnem skončila spolupráce obchodního řetězce Albert s pivovary Litovel, Přerov a Hanušovice. I přes to, že pivovary stojí o spolupráci, nemohou dále prodávat svoje pivo za takto nevýhodné spolupráce. Pro pivovary jsou nevyvážené obchodní podmínky prostě nepřekonatelnou překážkou, protože si zakládají na tom, aby bylo pivo vždy poctivé z nejkvalitnějších lokálních surovin, a aby tomu odpovídala také cena, za kterou se pivo prodává.
Podle vyjádření Pivovaru Zubr je jasné, že pivovar stojí o rozšiřování distribuce a chce, aby bylo dostupné pro konzumenty v co nejširší prodejní síti, ale bohužel s obchodním řetězcem nedošli ke kompromisu a z toho důvodu je od 1. dubna 2019 prodej v těchto řetězcích ukončen a nápoje z těchto tří varen nebude již nadále k dispozici.
Albert se k této situaci vyjádřil v tom smyslu, že v jeho pobočkách se prodává více než šedesát značek těchto nápojů od devatenácti výrobců a aktuálně se do prodeje dostaly další nápoje tohoto typu od malých a regionálních výrobců. Z vyjádření dále vyplývá, že s moravskoslezskými výrobci se nebyli schopni ani po letech spolupráce dohodnout, i přes to, že byli v posledním období tři značky z jejich výroby zařazeny do celonárodní distribuce.
Litovel, Přerov i Hanušovice dále tvrdí, že hlavním důvodem k ukončení spolupráce je ten, že řetězec požadoval snížení ceny, což by znamenalo jedině snížení kvality. Na to samozřejmě pivovary nemohly a nechtěly přistoupit. Cena však nebyla jediným problémem. Albert měl také problémy s marketingovou podporou.
Co dál?
Skupina pivovarů PMS Přerov nadále bude pivo dodávat do dalších ostatních tuzemských i nadnárodních obchodních sítí a řetězců a nezávislých prodejen, ve kterých se cesta ke spolupráci našla, takže konzumenti budou moci jejich výrobky i nadále kupovat. Tyto produkty se prodávají nejvíce na Moravě a ve východních Čechách.